FB© is ROCK: Next
renton blogja

hétfő, október 22, 2007

Next

Sajnálom a Nextet. Ez a film annak bizonyítéka, hogy még mindig maradt pár lepel a 90-es évek közepétől elkezdett John Woo-féle vértizzadó, mégis sületlen történetvezetéseken. Nem ezért sajnálom. Hanem azért, mert hasonlóan John Woo filmjeihez itt is van egy jó alapötlet és vannak bőven izgalmas, félve mondom eredeti szituk. Mennyire kár, hogy amikor a hozzám hasonló naív de igyekvő néző arcán már mosoly jelenik meg egy-egy ügyes megoldás kapcsán, (pl. az a nagyon aranyos éttermi jelenet) akkor a következő snittben máris feltűnik egy derék szláv vonásokkal megáldott sandító szokásos főgonosz. Olyan kár az is, hogy Julianne Moore hatodszor játssza el ugyanazt az FBI ügynök karaktert. Egyáltalán kár, hogy akármilyen lelkes keleti rendezőt kérnek fel egy akciófilm készítésére, nem látunk egyebet a végeredményben, mint nem túl eredeti vagy csak egyszer ütős ötletek ismételgetését. Talán megriadnak a hatalmas összegektől, a fél szóból is értő darukezelőktől, és a mindig pontos kamerásoktól... Utánanéztem, ez a Lee Tamahori nem egy zseni, szóval nem feltétlenül rá értendő csak eszembe jutott.
Visszatérve. A Nextben kifejezetten tetszik Nicolas Cage frizurája, és a karaktere se túl idegesítő. Mégis azt kell mondjam, egy hónap múlva már biztosan nem sokra fogok emlékezni ebből a filmből. Bár a fenti képen látható hölgyet ( a picture-t a mozinetről loptam, tenksz) már rég hosszútávra megjegyeztem magamnak.

1 megjegyzés:

vellras írta...

én nem tudom mikor láttam öcskössel, de az biztos, hogy egyszer ezé jóvolt.
de még sokáig élünk.
.
.
.
jujj, vagy mégse...