FB© is ROCK: I am legend
renton blogja

szombat, december 22, 2007

I am legend

Hát ezt se moziban láttam. Pedig elmennék rá. Pedig zombifim. Komolyan mondom, Az ember gyermeke óta ez az első (látványos, méregdrága...) hollywoodi mozi, amit mindenkinek ajánlani tudok. Velejéig hollywoodi egyébként. Populáris, egyszerű, giccses, szájbarágós. De. Az I am legend annak bizonyítéka, hogy ezek a fogalmak a közhiedelemmel ellentétben nem azért váltak hollywood állandó jelzőivé, hogy könnyebben hülyét csináljanak belőlünk, hanem hogy szórakoztassanak. A film egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége.
Will Smith egyedül van. Talán az egész világon egyedül. Nappal New York üres utcáit járja egyetlen társával, aki egy kutya. Puskával sétál el egy kopott superman reklámtábla előtt, szarvasokra vadászik a főutcán. A látvány elképesztő. Soksok CGI elem, de mind ügyesen beépítve. Egyáltalán az egész film precíz munka, jók benne az arányok és a szereplő(k), akik (horrorhoz már-már méltatlanul) nem csinálnak semmi értelmezhetetlen maflaságot.
Azt mondtam, arányok. Azért tetszett nagyon, mert a mérleg nyelve nem az (egyébként vagány és kifogástalan) akciójelenetek oldalára billen, hanem inkább a Bob Marley rajongó, kirakatbábúkkal társalgó hős totális magánya felé. Ez az, ami (a 28 nappal későbbnél jóval direktebb módon) okot adhat az elképedésre. És hatásvadászat ide vagy oda a képek olykor annyira hatásosak, hogy elképedünk. Még akkor is, ha megmosolyogtató a tény, hogy az egyetlen ember pont egy tudós, aki az ellenszerért küzd. Még akkor is megbocsátom, és azt mondom, nem egy buta film.Erős ingert érzek például a finálé lespoilerezésére, mert üt. Ez következik. -> Megvan az ellenszer. Will egy üvegfal mögött reked, a másik oldalon száz zombi. Épp betörni készülnek az üveget. És Will szakadatlanul kiabálni kezdi feléjük: "én segíthetek, nem értitek?!". És nem értik. Mekkora, de mekkora befejezés lenne, ha ezen a ponton érne véget a film! A záró jelenet persze szintén tipikus hollywoodi lesz, na azt lehagytam volna. Dehát kit érdekel. Ha volt pár gyermeki élményed (mert nálam volt izzadt tenyér, fölnevetés, csodálkozás), úgyis mindent megbocsátasz a Warner Brosnak. :)
A film januárban jön, enyém az ország első kritikája, hihi.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én eztet moziban akarom megnézni, ó igen.

(ary)komate írta...

kafa film lehet.
én már álmodoztam róla, hogy egyedül maradok az egész bolygón. és akkor csak a pozitív része miatt álmodtam ilyenről. azaz hogy álmodoztam.
mindenem meglenne. csak nőm nem lenne. de hát számít az?
...
meg fogom nézni ezt a filmet.

szilvi írta...

nem olvastam el, nem olvastam el!!!:)