FB© is ROCK: Variációk távozásra
renton blogja

vasárnap, március 22, 2009

Variációk távozásra

(legelső változat)

A téli napfordulóra
elmentek a fecskék,
elmentek a polcunkról a
vodkás üvegecskék.

Elmentek az oroszok mind,
gáz volt, hideg tél lett,
pénzért fákat vagdalok kint,
elmentek a cégek.

Elmentek a nagy focisták
nagy futballmezőkre,
én ebből csak a raglistát
láttam elmenőbe.

A tévémből mind a sztárok
elmentek nyaralni,
az időmből, hogya várok,
elmegy egy arasznyi.

Elment belőlem a bánat,
belőled a kétely,
nem harapom már a szádat
ha messzire mész el.

Visszajössz és elmegyek majd
kicsit többször mint te,
de hogy ebből ne csinálj bajt
elmegyünk egy filmre.

Nézzük hogy a vonat indul,
a lány pedig elmegy,
végül a peron kitisztul,
elmentek a lelkek.

Elmegyünk haza, hogy végre
el lehessen menni,
és a viccet félretéve...
Ne nevessen senki.

4 megjegyzés:

Pötyi írta...

Tetszik, a meséid jutottak róla eszembe.
Mondókaszerű, mintha gyerekek számára írtad volna, olyan erősen ritmizált. Persze felnőtteknek szól (mint a meséid).
Versnek félkész, de zeneszövegnek nagyon jó lenne (lehet, hogy eredetileg annak is akartad írni?).
Én bevinném a következő próbára.
Ez a forma bejön, majd megpróbálom ellopni.:)

_renton írta...

a legalapabb 8-6-os, Petőfi szerette :D

Persze, dal ez, úgy is akartam befejezni hogy elmegy dalnak. De tervezem az érettebbé tételét.

írta...

Én is bevinném a következő próbára!

Pötyi írta...

én meg nem szerettem Petőfit:D

éppen ma olvastam az alábbit, utalás volt Maszáknál, Szabó Dezső írta a Nyugatban:
"Petőfi költői ereje kétségtelenül elsőrangú irodalmi jelenség. De ennek a második lépésnél félbemaradt pályának erőpróbáit odatolni a világirodalom legnagyobb alkotásai közé: ostobaság, vagy ízléstelenség".

de a mondókaszerűségre gondoltam, mint lelopandó ötletre, szerintem nagyon izgalmas lehet gyermekmondókákat írni felnőtteknek (talán pont azért mert alapvetően banális, marha jó dolgokat lehetne belőle kihozni)
:)

a felvételt hallani akarom;)