FB© is ROCK: Evolúció?
renton blogja

kedd, március 03, 2009

Evolúció?

Hiába próbáltam, nem vezetett a gondolatritmus, meg a szabadság. Gyávaságból írtam ilyet tegnap éjjel. Gyakorolni. (?) Persze ebből a formából különösen nehéz izgalmasat csinálni. Khm, élő példa. Nem megy akárkinek.

első változat

Ha öreg leszek, nagyon fogom bánni,
hogy ott és akkor nem csókoltalak meg.
Vitathatod, hogy ott a csók szabad lett,
de szándékom a száddal már korábbi.

Ha majd az órám végképp azt mutatja,
hogy kifogytunk ottokból s akkorokból
és szétfagytak a célok az okoktól;
a mutató léket karcol a fagyba.

Azon keresztül néha visszanézlek,
figyelem ahogy mozgatod a szádat
és meglátom, hogy minden tiszta pléjbek,

hamisított kacat csupán a bánat,
soha nem voltak élesek a képek
csak hódolói szerelmes homálynak.

második változat

Ha öreg leszek, nagyon fogom bánni,
hogy ott és akkor nem csókoltalak meg.
Vitathatod, hogy az a csók szabad lett,
de szándékom a száddal már korábbi.

A legkorábbi később azt mutatja,
hogy kifogytunk ottokból s akkorokból,
vagy megszokódtunk minden megszokottól.
Így lett az ajkak félelmes kudarca

minden következő kis "ott" meg "akkor"
figyeltem ahogy mozgatod a szádat
s a megszokott pléjbek hangod bekapcsol

és bennem is csak pléjbekel a bánat,
idővel úgyis végképp félrehangol,
az "akkorok" s az "ottok" kitaláltak.

Várok ötleteket, milyen legyen a harmadik, persze azt is lehet írni (ha gondolod), hogy felejtős.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

-1vsz tuti. 2vsz a második versből 3 vsz az is a másodikból és a negyediket a 1-2ből össze, na ezt így ha megdolgozod, nagyon fogom favorizálni! :)

Pötyi írta...

Ezt már mondtam neked, de azért leírom most is.
Utálom azokat a verseket, amelyekben zavaróan sok a kötőszó.
Persze pont emiatt jön ki a 11 szótag, meg az 5/6...
Engem ez borzasztóan zavar (talán pont ezt hívom én izzadtságszagúnak (tudom, utálod ezt a "szakszót":)).
(a s az és helyett pedig szerintem kifejezetten gáz)

Szerintem is dolgozz még vele!

Ez a sor nagyon tetszik:
"bennem is csak pléjbekel a bánat"

_renton írta...

A sok borzasztó zavaróság közepette pihenhetnél is néha :). A kötőszókkal gond van, igen, az "s" nálam meg okés.

Pötyi írta...

hát te kérdezted meg a véleményünk basszus.:)

_renton írta...

te meg elmondtad, nem?

Névtelen írta...

-kezdtek túlontúl is felnőttesen viselkedni.