FB© is ROCK: Ciki
renton blogja

kedd, április 15, 2008

Ciki

El nem tudom képzelni mért írnak az emberek blogot. Hiszen a blog ciki. Én bezzeg helyesen ítélem meg az emberi kapcsolataimat, megfelelő módon süppesztem bele magam bármilyen közegbe, vannak barátaim, ellenségeim, van szerelmem, értékrendem, van végtelenül tudatosan modern és sokoldalú identitásom és főleg van cinizmusom. Az én cinizmusom hol meleg kis fészek a szívemnek, hol meg vastag falú mentsvár, és szeretem, nagyon szeretem a cinizmusomat, mert attól vagyok menő és magabiztos, esetleg magabiztosan elutasító meg kizáró. Ne hülyéskedj, nem fogok belédszeretni, én ahhoz túl cinikus vagyok, de tudom, hogy te sem fogsz belém, túl sok cinizmus van benned ahhoz. Vesz neked a kisfaszom virágot, úgyis azt mondanád "nincs is szaga" vagy "jajj, de... sárga" meg ilyenek. Mert cinikus vagy. Annyira, mint én, meg mint a pincér a pult mögött, amikor azt mondja, "Van kávé, hát milyen? Ilyen csészés, fekete, lehet bele rakni cukrot..." vagy a buszsofőr, aki megmondja, hogy "Ja, hát oda én nem megyek, csak keresztül megyek rajta".
A cinizmus a 21. század multifunkcionális és multinacionális eszméje, talán valamiféle védekező reakció abban a világban, ahol már semmiképp nem szabad elhinnem amit látok, hallok, vagy érzek, így azt látom az ajándék csoki, a kimondott "szeretlek" és a megtörtént aktus mögött, mindenféle gesztus, és minden más esemény mögött is, amit akarok, vagyis, hogy ciki.

6 megjegyzés:

supercazzola írta...

"nem szabad elhinnem amit látok, hallok, vagy érzek" mondjuk ugyanezt megteheted, ha szkeptikus vagy. azt olvastam, hogy az a különbség a cinikus meg a szkeptikus között, hogy az utóbbi hisz abban, hogy vannak jó emberek...

_renton írta...

kicsit sem hiszek a jó emberekben. ugyanúgy nincsenek, ahogy rosszak.

lev írta...

-jól beszélsz öreg!

csak a végével, a legvégével nem kell egyetértenem 100% és ugye milyen jó is így?...?...?...

Névtelen írta...

Ez az okfejtés kis szívemet melengeti...

(ary)komate írta...

erre is az jut eszembe, hogy
FERI, EZ VILÁG CSODÁLATOS.
...
A fiktív történések felé is érdemes/kell cinizmussal fordulni?

persze tudom, hogy a válasz igenlő, de azt álmodtam, hogy nem.

supercazzola írta...

(ezt most már senki sem fogja elolvasni de) olvastam ma egy oscar wilde mondatot, ami köbö annyiból állt, hogy a cinizmus a lélektelen emberek filozófiája...