FB© is ROCK: A mozi rövid története
renton blogja

szerda, január 07, 2009

A mozi rövid története

[első változat (na jó, igazából már a második, de az biztos, hogy még nem a végleges)]

eleinte némafilm voltál
sárgás fénnyel átszúrt
szédítően reszkető anyag
szédültem is hogyha láttalak

később hangosfilm lettél
ridegen fekete fehéren
vibráltál éles sminkben a vásznon
minél jobban akartam hogy látsszon
egy zuhany alá lépő pőre test
a jelenetnek szörnyű vége lett

aztán hirtelen színes filmmé váltál
sohasevoltkék lett a szemed
közeli és forró lett az arcod
és bennem mindent túlexponáltál
míg mutatták a premier plánok
hogy heppiendre hiába várok

mert utána nagyszabású lettél
kiszínezett háromdés vacak
örültél mikor lóvátehettél
elhittem hogy nem csak színfalak
előtt robbansz száz meg száz darabra
megcsalt az összes abrakadabra

persze mostmár dokumentumfilm vagy
értékelhető és tényszerű
a cselekmény kulcsra zár és kint hagy
a mozizás mégis kényszerű

6 megjegyzés:

(ary)komate írta...

Azt hittem egy újabb remekművet olvashatok, de sajnos most nem úgy érzem.
Inkább úgy éreztem magam az olvasás közben, mint Vágó Istvánnal a Kérdezz felelek! kvízjátékban.
A téma tetszik. Szerintem merészebben nyiszáld meg a számodra (is?) furának ható részeket.
Azt is szívesebben venném, ha jobban eldobnád az agyad. Inkább kevesebb dolog legyen a versedben egyértelmű, mint amennyire most sekélyes.
Ez az én meglátásom. ;)

_renton írta...

köszönöm az észrevételeket, a vágóistván kvízeset fejtsd ki kérlek, mert most nem tudom, mire gondolsz.

(ary)komate írta...

A Kérdezz felelek! azért jutott eszembe, mert tárgyakról, fogalmakról beszélsz E/2-ben. A kvíz folyamán úgy kellett rájönniük a játékosoknak a feladatok megoldásaira, hogy az adott téma E/2-ben elmondta önmagáról (Vágó István száján át), hogy ő maga micsoda.
Vagy eszembe jut az "Amerikából jöttem, mesterségem címere XY" játék is.
Azt is érzem a verseden, mintha a film egy női lénnyel szemben érzett viszonyod (szerelmed) megtestesülése lenne. A film, mint önálló női lény, én tudattal, belső, és külső környezet által befolyásolt önálló személyiséggel.
Ez tök jó lehetne, de így nem az. Ne legyen félszeg! :P

Névtelen írta...

E versed remekbe szabott...
Romantikája van, ami a 21.században nagyszerű teljesítmény.
És érzéki is.
Üdv!
Komáromi (most nem hivatalosan...)
:)

Unknown írta...

tenkjú, tenkjú! :)

_renton írta...

No, az előbb más nevében írtam, de én voltam az is, a ferci.