FB© is ROCK: Az északiak
renton blogja

csütörtök, november 06, 2008

Az északiak

tartják bennem a lelket. Tegnap éjjel, mikor hazaértem, forgott velem a szoba, aludni sem bírtam. Gondoltam, illumináltan úgyis olyan ritkán nézek filmet, beraktam hát az Ádám almái című 2005-ös dán mozit. Letaglózott. Az év legnagyobb filmélménye. Olyan, mintha a "Legyetek jók, ha tudtok" sztorit öntötték volna egy hiperrealista (olykor szó szerint) velőig hatoló modern drámába. Ilyen pontos, következetes színészi munkát nagyon ritkán látni. Akar a franc hollywoodig elmenni, amikor jóval közelebb is olyan szintű filmek készülnek, mint ez. A dán filmgyártás jelenleg Európa legerősebbje, köszönhető ez nyilván a páratlan minőségű színészképzésnek és a Lars von Trier indította dogma mozgalomnak. Az Ádám almái mustsee movie!És ha már az északiaknál tartunk, akkor itt a vadiúj Sigur rós klipp is, egyenesen Izlandról, még ropogós... vagy fagyos.

1 megjegyzés:

supercazzola írta...

ezt véletlenül én is láttam, nálam (is) az egyik legjobb amit valaha láttam.

amúgy dec. 11-én ez lesz a presszó moziban, úgyhogy aki tud az jöjjön:)