FB© is ROCK: Rekviem egy álomért
renton blogja

vasárnap, január 28, 2007

Rekviem egy álomért

Drogos film. Süt a nap. Két srác öreg tévét tol egy hullámvasút előtt, egy barna állványon. Sejthető, hogy drogra kell a pénz, de itt még benne van a lehetőség a filmben, hogy valami Trainspottingfélét fogunk látni. Nem azt látunk később. De már az elején sem. A Rekviem egy álomért célja az elrettentés és nem válogat az eszközökben. A legjelentéktelenebb hangeffekt is sérti a fület, a legszebb kép is vészesen baljós hangulatú. Jennyfer Connelly gyönyörű. A végére sem csúnya, csak teljesen kiégett, ahogy minden szereplő. Mindenkit álmok mozgatnak és minden álom előidézője az anyag. Az öreg édesanya ugyanúgy válik drogfüggővé, mint a fia. A téma általánosul, ráborul az egész társadalomra. Nem önfeledt skót suhancokat látunk, ahogy Lou Reedről vitatkoznak. Hiába a Guy Richis vágások, a szokásosan beépített hallucinációk, nem nevetünk. Egy percig sincs okunk rá. A zene zseniális. Karcol.
Nincs kiút. Erről szól a film. Ezt sulykolja a nézőbe 90akárhány percen keresztül kissé túl direktben, a végén egy annyira erős ötperces montázzsal, hogy meg sem lehet szólalni. Csak ülsz és nézed a betűket.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Amikor elkezdődött a zene, halkan, na akkor kezdtem el borzongani...

És Julia Roberts kapott Oscart az Erin Brokovichért...

Névtelen írta...

ez egy film. szerintem. de nem csak egy film. szerintem. és szeretem. szerintem. pedig utálom. szerintem. életátértékelős.