FB© is ROCK: Tejüveg (vers)
renton blogja

péntek, október 23, 2009

Tejüveg (vers)

A csontüveget (vagy tejüveget) úgy készítik, hogy az olvadt üveghez 10-25% égetett csontot, vagy foszforsavas kalciumot kevernek. A foszforsavas kalcium magas hőfoknál teljesen feloldódik az üvegben, ahogy te, vagy én vagy bárki oldódni szokott egy üveg lehűlésekor - tehát kidolgozás alatt - még többször felmelegítik, a vegyület pedig kikristályosodik, akárcsak a helyzet és fehérré, átlátszatlanná (legalábbis homályosan láthatóvá) teszi a szempilláid hirtelen és váratlan mozdulásait, vagy az orrod két oldalán az apróbb dombok magasságának és mélységének periodikus változását figyeltem meg az odabújásoknak manapság olyannyira semmi, de semmi jelentősége már, hogy egykor közönséges porlasztott csontot szórtak az olvadt üveg közé, de mára megkönnyítette a homályos tejüveg gyártását, a tudás, aminek birtokába kerültünk ködös, mondhatni "homályos", de semmiképpen sem elhanyagolható okoknál fogva tűnnek el a körvonalaid, a szempilláid, az orrod, meg a szád is legfeljebb csak akkor látszik, ha hozzábiggyeszted az ablakhoz, dehát miért is tennél ilyet, elvégre nem vagy már kislány és én sem vagyok kisfiú és nem fog megijeszteni az ajkad vagy a szemed egy részletének feltűnése, ahogy egy-egy ilyen fölismert, régről ismerős részlet végleges, visszavonhatatlan eltűnése sem.

4 megjegyzés:

Perdita írta...

Szeretem, főleg az utolsó sort.

_renton írta...

hú én most egyenesen utálom, nagyon böszme egyelőre, sokat kéne még foglalkozni vele

Máté írta...

szerintem iszonyat jó. nagyon tetszik bakker. te egy állat vagy. :D

maifosz írta...

ez. eléggé baromira nagyon jó.